approved & supported by :

Wednesday, November 19, 2008

cuti itu indah

Akhirnya tamat sudah peperiksaan semester ini.YEAY!! Walaupun semua paper tak bagus,namun saat berehat dan relax itu yang lebih penting =) enjoy the moment! yes2... Jadi sekarang cuti,semua orang ada perancangan sendiri untuk pergi bercuti di luar negara dan dalam negara.So guys have fun & take care!

Aku seperti biasala..cuti yang yang tak berapa ada perancangan.Kali ini nak make over my room..haha..makeover la sangat.Bukan ape cuma billik ni dah tak sesuai nak jadi tempat study.Jadi sekarang nak ubah balik jadi tempat yang kondusif untuk study.Just watchout for the new image of my room =) dah siap nanti gambar akan di upload (kalo jadi la makeover ni)..huhu

Erm.. Semalam aku baru saja menonton cerita SEPI.Walaupun cerita tu dah agak lama namun aku tetap nak tengok.Pandanganku, cerita ini sangat2 bermakna buat mereka yang mencari erti kesepian. Penuh dengan emosi dan jalan cerita yang sangat2 berbeza daripada filem melayu yang biasa.Ia benar2 membuatkan kita rasa kehilangan dalam kesepian.. Lagi lagi bila puisi ini disampaikan :

Bisikku pada bulan,
Kembalikan,
temanku,kekasihku,syurgaku,
Tanpa dia malam menemaniku,
Sepi memelukku,
Bulan... jangan biar siang,
Biar malam ini kelam,
Biar ia seperti sepi seperti aku..
Walaupun dengan hanya beberapa patah perkataan,mesej puisi ini sungguh tajam.Namun credit harus diberikan kepada Khabir Bhatia yang berjaya menyampaikan cerita ini dengan berkesan melalui pengarahan beliau.Job well done!
Aku pula masa cuti ni sangat la bosan.Nak keluar kadang2 malas,nak jalan2 pun tak ada duit.Yang penting adalah saat kebebasan yang tidak dibelenggu apa2 kerja.Oh..indahnya! Mungkin sampai satu masa aku sendiri akan memahami erti hidup tak keseorangan.Tapi aku tak kisah,kerana hidup ini akan ditentukan oleh orang yang menilai.
Jadi kepada semua kawan2 yang beruti,selamat beruti dan jaga diri.Buat kawan di UiTM jumpa masa Istiadat Konvokesyen nanti =) happy hols everyone!!

2 comments:

Unknown said...

ko sepi ke?? takpe2, bulan depan confirm ko tak sepi dah...kita enjoy puas2!!! ;)

p/s: ko usha sepi kat mane?? ade lagi ke kat wayang? =|

farhannazmey said...

aku usha kat website je..
ape lg..youtube la..heha