approved & supported by :

Monday, December 1, 2008

konvokesyen

Semalam aku dan kawan2 baru selesai mendapat diploma selepas istiadat konvokesyen.Pengalaman baru untuk aku dan rakan2 semua.Erm..rasenye memang menarik la dapat tengok ramai ahli keluarga yang datang.Dari kampung,menyambut kejayaan anak muda keluarga mereka.

Tadi aku kembali ke UiTM untuk menyelesaikan beberapa perkara.Majlis Konvokesyen masih berjalan.Aku dapat melihat keriangan tetamu2 yang datang.Memang la..bayangkan kalau ada yang famili tu datang dari keluarga yang susah dan miskin,mestilah meraikan anak yang konvo bagaikan satu permulaan baru dalam hidup mereka.Macam harapan la.. Anak yg berjaya tu mungkin akan mengubah nasib keluarga.

Tapi tadi ada satu perkara yang menarik perhatian aku.Biasalah masa konvokesyen ini punyalah banyak booth yang jual bunga,cenderamata,and everthing la.Tadi masa aku sibuk menyemak dikawasan orang2 ramai tu,ada satu budak kecil dengan bapanya kot.Aku rasa mereka bukan dari keluarga yang hidup dibandar.Berdasarkan penampilan dan cara bercakap.Mungkin juga bukan keluarga yang berada.Apa yang membuatkan aku tersentuh ialah,anak kecil itu sedang memegang satu cenderamata yang kecil untuk diberikan kepada ahli keluarganya yang konvo itu.Menunjukkan,walaupun dari keluarga yang tidak senang,sewaktu konvokesyen ini mereka tetap nak menghadiahkan sesuatu kepada para graduan atas kejayaannya.Aku terfikir sebegitu td.

Jadi memangla konvokesyen ini merupakan sesuatu yang sangat bersejarah buat para graduan & keluarga.Kepada para graduan tahniah.Semoga berjaya di masa akan datang.

TO ALL FASTRAcKERS BATcH JULY 2006 WELL DONE!!

2 comments:

Cik Tulip said...

congratulations on ur convo! :)

farhannazmey said...

thanks izzah =)