approved & supported by :

Sunday, July 12, 2009

cerita seorang gadis di stesen lrt dengan lelaki tak seberapa

Hari minggu yang riuh di stesen putra lrt. dekat dengan pasar seni. ada seorang gadis yang cantik rupawan. pandai berhias dan menjadi tarikan segala jenis makhluk yang punya mata untuk memandang. cantik,anggun menjadi idaman setiap lelaki yang punya perasaan.bagaikan peragawati LV ataupun Gucci cara dia berjalan.

kemudian ada seorang lelaki,berpakaian kurang kemas dan tak berapa mahal. datang menghampiri gadis tadi.kemudian cuba menyapa, berbual mesra. Si gadis jadi hairan dengan tindakan lelaki itu tadi. rasa kurang senang, si gadis melarikan diri. berjalan cepat tanpa menoleh kebelakang. lelaki itu terus mengejarnya.langkah pantas bergerak.mengejar gadis itu...

di satu jalan.si gadis berhenti berlari.tidak larat lagi. dia berhenti. lelaki itu datang menghampiri. si gadis ketakutan. merayu supaya tidak di apa-apakan. jalan itu sangat sepi dan dan kosong.tiada orang yang boleh tolong.lelaki itu sudah makin menghampiri.

si gadis hanya mampu mengharapkan belas kasihan lelaki yang tak seberapa itu. berteriak tiada siapa mendengar, mengalir air mata hanya dia yang rasa. kemudian lelaki itu menyapa gadis tadi " cik, tadi cik tercicir duit RM 100 cik semasa di stesen lrt tadi.ini yang saya hendak pulangkan ". Lelaki itu terus pergi..meninggalkan si gadis itu dalam keadaan yang seperti mana tadi.

"....dalam hidup ini kita tidak boleh membuat kesimpulan sebelum kita benar-benar berdepan dengan keadaan. luaran mungkin lain, apa yang tersirat mungkin juga lain. kalau lari dari keadaan kita tak akan tahu jawapan. perlu bijak membuat keputusan. jadi lebih matang dan berpengalaman..."

2 comments:

Jini said...

genie likes this!!

hehehe..

look within said...

huhu.. nisa tergelak la jugak time laki tu ckp " cik, tadi cik tercicir duit RM 100 cik semasa di stesen lrt tadi.ini yang saya hendak pulangkan "... hehe.. igtkan ape la takdi.

saya stuju dgn farhan. wlupun sesorg itu berpakaian sebegitu kurang kemas, kite takle la nk wat assumption yg begitu cpt ttg org tue.. dun judge a book by its cover. kan dh malu cm dlm cite nie. hehe...