approved & supported by :

Sunday, July 12, 2009

orang-orang gila kuasa dan kerja mereka

Aku sebenarnya naik muak dengan politik ini. Aku tak minat langsung,cuma sekadar nak ambil tahu keadaan semasa sahaja. Kalau diperhatikan keadaan semasa memang aku definisikan politik tempatan sekarang ini sangat-sangat kotor dan tidak bersih langsung.

Wahai orang-orang politik sekalian.janganlah ingat kami semua ini makhluk bodoh yang tidak tahu perkara sebenar.Rakyat semua dah berpendidikan.Tak perlu untuk cakap bermegah-megah seperti 30 tahun lepas.Dulu rakyat memang akan percaya saja.Sekarang rakyat ada otak dan pendidikan untuk berfikir.

Macam mana hendak dihormati kalau kamu sendiri yang tidak menghormati.Hari-hari dengar kau benci dia,kau mengata dia,dia salah dan kau betul. Ini hendak jadi pemimpin? Pada pendapat aku, baik pilih mereka yang tidak berpolitik sebagai pemimpin.Senang saja,ikut cara kepimpinan dan ciri Rasulullah s.a.w. Kalau tak semua pun, yang lebih kurang sama boleh juga.

Politik masakini sangat-sangat gila. Golongan belia, tolonglah buka mata.Jangan ikut emosi,ikut orang jadi penyokong bermati-matian dengan parti politik tertentu. Kita sudah berada di zaman baru yang memberikan ruang kepada rakyat untuk berfikir dan menentukan.

Jadi sekarang ini,hentikan lah segala sikap-sikap gila wahai orang-orang yang berpolitik.Mungkin ada yang benar-benar bersih dari segala anasir kotor.tapi mungkin boleh dikira dengan jari. Aku pencinta keamanan.Benci persengkataan dan permusuhan. Aku mahu bangsa Malaysia yang menghormati dan bukan yang saling membenci.

nota untuk diperhatikan :

Diantara pemimpin-pemimpin parti politik dengan tokoh usahawan Melayu, Syed Mokhtar Al-Bukhary, aku memilih Syed Mokhtar Al-Bukhary sebagai idola dan pemimpin sebenar.

No comments: