approved & supported by :

Wednesday, September 16, 2009

fikiran logik ke hadapan


sudah lama benar arena blog ini aku sepikan. tulisan terakhir adalah pada 15 Ogos, dan hari ini ialah 16 September.Sudah hampir sebulan blog ini tiada bertulis. Jadi selama sebulan ini berbagai-bagai jenis cerita yang berlaku.perkara lama dan perkara baru. Aku juga mengambil kesempatan untuk menghormati bulan Ramadhan yang berkunjung tiba ini. Jadi diakhir ramadhan ini aku kembali mengisi ruang blog ini.

Aku ingin menulis tentang berfikir logik dan pandang ke hadapan. Selama sebulan ini macam-macam perkara yang bermain di kotak fikiran aku. Dan aku sedar yang manusia ini sebenarnya ada satu perasaan yang akan melalut kalau tidak dibendung.Keadaan dimana manusia akan jadi "satu karekter" yang baru dalam hidupnya. Manusia kadangkala terlalu mengikut perasaan dan lupa tentang pemikiran yang logik itu.

Bagaimana pula tentang perasaan yang sering berkait dengan hati? ramai yang berpendapat kita perlu menjaga hati orang lain dan sebagainya.tapi adakah itu sebenarnya niat kamu? bagaimana kamu ingin meluahkan sesuatu yang kamu rasa itu tanpa menyakitkan hati pihak tertentu? sukar...sangat sukar...memang sukar... aku juga kadangkala jadi macam manusia yang tak betul nak memikirkan jawapan ini...hati dan perasaan manusia ini sesuatu yang kompleks.rumit lagi kompleks.

bersambung....

No comments: