approved & supported by :

Wednesday, September 23, 2009

hatinya bagai kain putih belum berconteng

dia itu seperti satu makhluk yang sangat memendam. tidak mudah ceria.selalu diam sahaja. banyak sangat perkara yang memenuhi jiwa dari masa ke semasa. dia itu orang yang hidup dalam keresahan. bila hari-hari melanda dengan perkara yang tiada minat dan hati lagi untuknya, masa itu berjalan dengan begitu lambat.

gelora hati dia itu sentiasa berubah. ketika hatinya jadi baik dunia menyebelahinya. ketika titik hitam mula meresap ke hatinya dunia nampak berat sebelah. tak pernah rasa puas dengan dunia. hati kecamuk hilang tenang. susah hendak dicerita dengan tulisan. tapi itulah hati dia. yang dulunya putih belum conteng,kini sudah mula bertukar warna.warna yang dunia nya itu sendiri tentukan.

kadang-kadang dia sedar apa itu nafsu yang merubah warna hati.tapi jiwa dia itu juga manusia. manusia yang lemah cintakan dunia. hatinya kadangkala rapuh. kadangkala keras macam besi.
dia pejam mata.tarik nafas...

namun rompong hatinya itu belum lagi di isi. banyak lagi ruang yang belum dipenuhi dengan matlamat. matanya tajam. dirinya nekad. hidup perlu diteruskan.cuma masalahnya,ada berapa banyak masa sahaja lagi yang tinggal?

1 comment: